Valerie Perrin: Svježa voda za cvijeće

Odlazim na spavanje i razmišljam o tome kako bi strašno bilo umrijeti u trenutku dok čitaš neki zanimljiv roman.

Svježa voda za cvijeće divan je roman. Neobično melankolična, kao da je izašla iz nekog drugog vremena, a zapravo posve moderna tužno sjetna priča o prijateljstvu, ljubavi, usamljenosti, o jednoj ženi i njenom životu.

Violette je čuvarica groblja, žena čiji život od samog njenog rođenja je jedna tuga za drugom. Ostavljena kao dijete, provela je djetinjstvo po udomiteljskim obiteljima, da bi se mlada udala. Sad u pedesetima, Violette već godinama brine o groblju, o mačkama koje tamo stanuju, o vrtu i o prijateljima čiji životi i poslovi su isprepleteni s njenim. Ona je posve zadovoljna sa životom koji je stvorila i ne očekuje ništa više od rutine u kojoj se nalazi.

Kad se zatvori ograda groblja, vrijeme pripada samo meni. Ja sam njegov jedini vlasnik. Luksuz je raspolagati vlastitim vremenom. Mislim da je to najveći luksuz koji jedno ljudsko biće sebi može priuštiti.

Rutinu prekida dolazak muškarca koji donosi urnu svoje majke kako bi bila položena na grob muškarca kojeg je voljela, a o kojem on ne zna ništa. Julien ipak zna nešto, a saznao je to iz dnevnika svoje majke, a  u njemu se nalazi i priča o Violette.

Kako bi priča mogla ići prema naprijed prvo se treba vratiti u prošlost i riješiti sve neriješene situacije i prerezati sve spone s duhovima iz prošlih života.

Iako radnja nije linearna, prelasci iz sadašnjosti u prošlost su lagani i jako lako je shvatiti čija priča je u tijeku, a sve su one ionako povezane. Ako bih ikako opisala stil pisanja rekla bih da je uglađen, lijep i nježan i uvlači čitatelja u radnju, a izaziva cijeli spektar emocija od obožavanja i radosti, do frustracije i ravnodušnosti.

Sve u svemu Svježa voda u svoj svojoj slojevitosti je posve životno jednostavna, a opet tako nježno veličanstvena. Jako teško mi je naći riječi kojima bih ju još opisala i to obično bude s knjigama koje su me oduševila, ali ova me rastavila i sastavila, a između te dvije radnje sam se i smijala i plakala. Zahvalna sam autorici što je napisala tako savršenu knjigu.

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.